onsdag den 18. april 2012

Dag 17 og dag 18

I går fik jeg ikke oploadet noget, da jeg lige efter skole skulle være sammen med en veninde (som jeg ikke havde set i laaaaang tid ) og i biografen om aftenen med hende og se "The Hunger Games".
Da jeg så kom hjem ville jeg lave udfordringen og skrive en lille "anmeldelse" af filmen , kunne jeg ikke få mit internet til at fungere. Typisk, typisk, men sådan er det nogle gange. Så nu får I gårsdagens og i dags udfordring.

Noget du har lavet helt selv
Det eneste jeg kan komme i tanke om at jeg helt selv har lavet er den her "puslespil" elefant i sløjd i folkeskolen. Jeg er faktisk ret stolt af den - ikke fordi den var svær at lave eller fordi den tog lang tid, men mere fordi det er en af de eneste jeg har lavet i sløjd i hele mit liv som ikke er fuldstændig mislykket.
Selv den tøjslange som skulle laves i
håndarbejde ligner noget som er bleven kørt over. Den var dog meget sød med dens skelende øjne og yderst skæve hale! :D

Den sidste film du så
Den sidste film jeg så var som sagt "The Hunger Games" i går og den var virkelig GOD! :D
Jeg troede den ville være lidt ligesom twilight eller Harry Potter i folhold til genre og (i mangel på et bedre ord) gennemtænkthed - men de kan overhovedet ikke sammenlignes på dem måde! Ikke fordi at de andre film ikke kan være gode, men der ligger så meget mere bag The Hunger Games end at det bare skal være en god film (og bog).
Det er måske også derfor at den har overgået BÅDE Twilight Sagaen og Harry Potter (i hvert fald de første og sidste film) i billetsalg i USA! Det er HELT vildt at tænke på! :D
Men filmen er rigtig godt lavet og den giver virkelig noget at tænke over, specielt fordi vi lever i en verden,
hvor (næsten) alt er tilladt på TV - så længe det er underholdene. Man kan simpelthen ikke hjælpe at trække paralleller til vores egen verden (hvilket jo også er meningen) og tænke på, at måske en dag holder vi også sådan en forfærdelig slags underholdning.

Hvis I kunne tænke jer at se den (hvilket jeg klart synes at I skulle gøre :D), så kommer den (i hvert fald) indtil den 25. april i Megascope, Horsens :D

Ingen kommentarer:

Send en kommentar