fredag den 28. september 2012

New Zealand

Så er Kathrine og jeg kommet videre til New Zealand. Vi landede i Christchurch lufthavn kl. 22.00 sidste tirsdag, hvilket var 5 minutter før det var planlagt at vi skulle ankomme. Jeg tror at det er første gang jeg er kommet for tidligt med et fly.

Vi havde booket et værelse på Elms Hotel hjemmefra og det var næsten ikke til at fatte at vi havde vores HELT eget værelse efter en måned med hostels. Vi havde hver en dobbeltseng (det var ikke en lille knirkende køjeseng), eget badeværelse (og ja, man begynder at sætte pris på at man ikke skal dele det med 15 andre) og en varmeblæser.
Det var UBESKRIVLIGT skønt!

Vores hotel værelse
Onsdag fik vi og lidt af et vejrchok, da det ikke er lige så varmt hernede p sydøen i New Zealand som det var i Cairns. Her bliver det omkring 15 grader med mulighed for kæmpe regnskyld. Hvilket vi selvfølgelig fik. Men man er jo ikke dansker for ingenting så vi kan snilt klare "lidt" regn.

I går hoppede vi på deres Kiwi Explorer (New Zealands version af en greyhoundbus) og kørte op til Kaikoura som ligger ca. 2 1/2 times kørsel bord fra Christchurch.
Her skal vi så være indtil på mandag (den 1. Oktober) hvor vi rejser videre til Kaieriter. Ikke de letteste navne at huske men det er også maui (Deres indfødtes sprog).

I dag har vi ikke ligefrem lavet det store, men vi har fået gået en del. I formiddags tog vi ud for at se sæler der ligger på klipperne lidt fra byen. Det var ikke mange sæler derhenne, men vi fik da set nogle er lå og solede sig - resten var nok hoppet i vandet. Vores Kiwi bus chauffør sagde at de var af arten "fur seals" (jeg ved dog ikke hvad de hedder på dansk) og at de var blevet jagtet meget på grund af deres fine pels da de første beboere (udover de indfødte) kom.
En sød sæl der ligger og soler sig
Udover at se på sæler har vi også fået købt stort ind (yderst spændende, hva?), så vi havde til de næste par dage.

Så i dag må vi have gået omkring 10-12 kilometer, hvilket er ret godt.
Udsigten fra køkkenet. Ikke ligefrem den værste.

I morgen vil vi gå en tur på en af deres mange vandrestier og på søndag skal vi ud at svømme med delfiner (den slags der har blå ryg og hvid mave). Så det skal nok blive en koldt fornøjelse - selv med våddragt på.
Vi er dog så heldige at fordi vi bor på YHA kan vi få en gratis kop kakao ( eller kaffe, men vi skal have kakao :D) og en varm muffin i "Dolphin Encounter"s kantine, så det kan vi se frem til i det kolde vand.
Der skulle dog blive hele 22 grader på søndag, så helt slemt er det ikke.