mandag den 10. september 2012

Bunya Mountains

Det er noget tid siden jeg sidst skrev, da der var absolut INGEN forbindelse oppe i Bunya Mountains, men de gjorde ikke så meget for vi var i rigtig godt selskab.



Så vi tog op i bjergene fredag eftermiddag men kørte først forbi Adrians brors hus (han var på ferie i USA) som var stor fan af Amerika, så han havde en masse cowboy-ting og motorcykler. Derefter kørte vi forbi et hus/slot som var en meget flot bygning, men man kunne desværre ikke længere komme ind i selve huset og se det.


Nå, men vi kom op til Glen og Judys (sommer?) hus oppe i bjergene. Og guess what? Der var hundredevis af wallabies overalt! Specielt det var jeg meget glad for, da de bare er SÅ søde. 


De havde også et poolbord deroppe og det blev benyttet flittigt. Judy havde også taget et spil Uno med, så det blev der også spillede nogle lange runder af (og jeg VANDT! I hvert fald én gang, hehe)
Kathrine havde lavet chokolade fondanter til os om aftenen. De var ikke lykkedes helt, da det var en gasovn der var deroppe, men de smagte nu rigtig godt alligevel. Jeg så Avengers med Harry, Jared, Lockan og Anne om aftenen og den film bliver bare bedre og bedre jo mere man ser den.
Harry der spille pool mod Lockan..

Flot kookaburra.
De er specielt søde fordi de spiser slanger :p
Om lørdagen lavede Adrian "Eggs Bennedikte" til morgenmad, hvilke smage virkelig godt. Det må jeg prøve at lave når jeg engang kommer hjem. Om eftermiddagen gik vi en rigtig flot tur gennem regnskoven der omgiver husene. Vi kom forbi et vandfald (med knapt så meget vand i det), og nogle udsigtssteder med flotte udsigter. Vi så ikke nogle dyr i regnskoven udover en flot kookaburra. Men sådan er det jo altid.

Jared (13, believe it of not), Kathrine og mig ved fuglefodringen. 
Efter gåturen kom vi lige til fuglefodringen ved caféen deroppe. Du fik bogstaveligt talt en slags tallerken med fuglefrø i og stillede dig ind i mængden af de vilde - men yderst venlige og sultne - papegøjer. Og hvis du ikke gik hen til dem, så kom de til dig. I dusiner!
Om aftenen så vi Battleship, fik is og kage og rigtig hyggede os. Ikke den mest produktive dag vi har haft, men det er nu også godt at slappe af en gang i mellem.

Jeg ved ikke om jeg har fået skrevet det tidligere, men jeg blev forkølet da vi boede ovre ved Judy og Glen. Jeg har det dog fint nu, men Kathrine er nu blevet lidt snottet. Og det er muligvis mig der har smittet hende - men kun muligvis.

Søndag morgen kørte Adrian og Sandra os og Jared (Harry skulle ikke med da hans fod var brækket og derfor ikke kunne spille) til Brisbane, da Jared og Lockan skulle spille en prøve rugbykamp. 
Lockans hold fik tæsk og de scorede overhovedet ikke nogle "mål", mens Jareds hold også tabte men kun med 2 "mål", så det var ikke så slemt. 

                        






Vi fik eftermiddagste i Brisbane og gik lidt rundt i byen, mens vi ventede på at det blev spisetid. Vi skulle spise sammen med deres anden ældste søn, Brody (han spiller også rugby og kort sagt: hans udseende passer til spillet) på en resturant der hed "Hog's Breath".

Kathrine og min dessert. Lækkert, ikk?
Kathrine og jeg skulle nemlig prøve en ret der hedder "Surf'n'Turf", hvilket er steak med rejer og smager super lækkert. Vi skulle selvfølgelig også have dessert og jeg har aldrig fået så meget chokolade på en gang.

Sandra, Adrian, Glen og Judy har været så søde ved os og jeg tror ikke at jeg er blevet forkælet så meget af nogle jeg ikke har kendt i mere end en uge. Nu er det så backpacker livet der kalder og vi vil ikke få steak til aftensmad (medmindre vores greyhoundbus køre en kænguro ned) og dessert.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar