fredag den 14. september 2012

Noosa og Fraser Island

Den 10. september ankom vi så til Noosa om aftenen, hvilket var en hyggelig by. Vores bus var forsinket, så hostellets bus ville/kunne ikke hente os, men greyhoundbus chaufføren kørte os hen til rundkørslen, så vi kun skulle gå 100 meter hen til hostellet.

Køkkenet var ikke det mest lækre vi har oplevet og heller ikke det største. Vi skulle bo på et 16-mandsværelse, da det var det billigste (og ikke noget problem). Hvad vi dog ikke viste var at det var det dele værelse, hvilket betyder at vi delte det med 4 drenge. De virkede flinke nok, ikke dine bedste musiksmag eller sangstemmer og de var ikke ligefrem blufærdige (altså overhovedet!). Om aftenen havde hostellet gratis pizza og en gratis drink, så (som de gode backpackere vi er) tog vi hen til baren/resturantanten og fik en gratis cola, spiste en masse pizza og spille noget Yatzy på Kathrines telefon.

Den 11. gik vi rundt på den meget lille gågade, da Kathrine manglede en halstørklæde og vi havde mistet en tandpasta. Og sjofling, vi fandt begge dele..
Om aftenen var ret et Fraser Island informationsmøde om hvordan man skal køre i sand (hvilket vi ikke måtte, da vi var under 21) og hvordan man skal opføre sig på øen.
Om natten var der nogle piger der havde en meget højlydt og åbenbart vigtig samtale foran vores
vindue og det handlede vist om en sød fransk fyr.

Den 12. september skulle vi så afsted til Fraser Island kl. 7.30. Vi nåede næsten ikke at få morgenmad, da de ikke åbnede køkkenet kl. 6.30 (som de sagde), men kl. 7.00. Nå, men vi kom afsted i 3 9-mands firhjulstrækkene og sad godt klemt mellem tasker og trøjer.
Vi skulle køre i ca. 2 timer for at komme til Fraser Island og derefter sejle over til den store sandø. Vi kørte først forbi hostellet vi skulle sove historie at smide vores ting og kørte derefter hen til Lake McKinsie, hvor den der ville kunne tage sig en dukkert (Kathrine gjorde). Vi tog et smut forbi Central Station og derefter tilbage til hostellet for at få aftensmad.

Om aftenen, da det var blevet helt mørkt, gik vi en tur på stranden og vi så en lille sød dingo.
Jeg havde lejet en sovepose på hostellet Men der var åbenbart noget der var gået galt, så ingen sovepose til mig. Heldigvis havde de et ekstra tæppe jeg kunne bruge, så jeg overlevede natten.

Den 13. stod vi tidligt op så vi kunne klatre op af en kæmpe sandbakke og se den grønne sø. Da det var valgfrit var ny kun omkring halvdelen af vores hold der kunne komme op til det, men det gjorde egentligt ikke det store.

Derefter så vi vraget (der var blevet meget mere ødelagt end sidste gang jeg så det), en å som nogle tog en dukkert i og nogle gule klitter (eller sådan noget). Derefter stod den på frokost og en lang tur hjemad.

Da vi kom tilbage til Noosa fik vi igen værelse 18, hvor 3 af englænderen stadig boede og halvdelen af dem fra Frasar Island turen var også kommet på det værelse, hvilket ikke er helt gennemtænkt af 2 grunde: 1) alle vil i bad og når der kun er 2 bade går det langsomt , dertil fik stoltser alle et koldt bad. Ikke helt så dejligt. 2) alle vil oplade deres mobiler, kameraer, ipader osv. og da der kun er 6 stik på værelset bliver det lidt svært. Om aftenen var der dog gratis aftensmad, hvilket var en stor bonus! Det var et dog ikke at bo så mange på et værelse, specielt når svenske piger larmer så meget.

I dag Skulle vi med greyhoundbussen kl. 9.35, så vi kunne sove lidt længe hvilket var godt. Det var en ret lang og uinteressant køretur og vi ankom ti Agnes Water kl. 18.15. Så kan I selv regne ud hvor lang en køretur det er.
Vi har så fundet et lækkert hostel med gratis WiFi, morgenmad, opbevaring af bagage og shuttlebusserne til busstationen. Der skulle også kun være omkring 2 minutters gang til havet men det vil vi giggen på i morgen.

Der kommer måske nogle billeder op i morgen, men jeg lover ikke noget.