lørdag den 1. september 2012

Kajak og delfiner

I går var så min sidste dag i Byron Bay, da vi igen skulle videre - denne gang til Surfer's Paradise. 
Vi skulle dog ikke bare sidde og hænge (hvilket vi faktisk ikke gør særlig tit fordi vi ikke kan bruge vores dyrebare tid "Down Under" til at lave ingenting), men skulle ud at ro i kajak.. Man ror i kajakker, ikk? Eller hedder det noget andet? I ved vel hvad jeg mener. I turbeskrivelsen stod der at man kunne komme til at se delfiner, hvaler og skildpadder og hvis man ikke så mindst en af delene kunne man komme ud igen en anden dag. 
Det kunne Kathrine og jeg dog ikke da vi allerede havde bestilt vores billetter til greyhoundbussen og derfor skulle køre kl. 21.00, så vi krydsede fingrene og håbede på det bedste.

Vi blev hente på hostellet og sat af næsten nede ved stranden, hvor alle kajakkerne og udstyret stod. Total var det nok omkring 25-30 der skulle på den samme tur som os og 4-5 guider der sejlede ud med os. 
Da vi kom derned spurgte en af guiderne om vi ville have våddragt på hvorefter Kathrine spurgte om det var en god ting at have det. Han sagde at vi i hvert fald ville blive våde, men at det var op til os om vi ville have en på. Vi bestemte os for at det ville være en god idé at have en på og opdagede så at  stort set alle de andre deltager havde badetøj på (eller noget der kunne holde til at blive vådt), hvilket vi ikke havde for vores hostel havde glemt(?) at sige til os. Så vi hoppede i våddragterne (Jeg med lidt mere snilde end andre - i hvert fald hvis jeg selv skal sige det - da jeg har haft lidt mere træning i det) og det der ikke skulle blive vådt  kom i en kasse på land. Vi smed også vores kameraer, mobiler og tasker heri, hvilket viste sig at være en MEGET klog beslutning.

Vi fik en lille briefing om hvordan man skulle padle og hvordan man skulle komme op i en kajak, hvis man væltede.... Hvilket vi gjorde, men det var heldigvis på vej ud, så der var ikke mere end en 1/2 meter dybt. Og vi var nogle af de eneste der ikke væltede på vej ind til kysten igen, hvilket var ret fedt. 
Selve turen var god og vi så en masse delfiner rigtig tæt på :) vi har dog ikke nogle billeder, da de ikke er blevet lagt op til os endnu.

2 kommentarer:

  1. Hej Lærke
    Klog beslutning med våddragten. Spændende at se delfiner tæt på. Er der mulighed for Skype søndag?
    Knus mor

    SvarSlet
  2. Det tror jeg der er :)
    Jeg ved dog ikke helt hvornår, da vi muligvis skal møde en i Brisbane. Men jeg tror godt vi kan nå at komme på og det bliver nok mellem kl. 7-12 for jer :)

    Jeg kan sende far en mail når jeg er på, så I ikke behøver at sidde ved computeren hele formiddagen :)

    SvarSlet