tirsdag den 4. september 2012

Sea Band

Jeg får meget hurtigt køresyge, flyvesyge, søsyge og kan generelt blive helt dårlig af at komme ind i et varmt eller aflukket rum såsom en bil eller en flyvemaskine.
Og nu er jeg så taget ud i verden med fly og jeg skal køre rigtig meget i bus - både i Australien og New Zealand - og lidt med tog i USA. De er selvfølgelig ikke helt praktisk, men det er svært at komme rundt hvis man skal undgå stort set alle former for transportmidler.

Før jeg rejste fortalte min mor mig om noget der hedder "Sea Band", hvilket skulle modvirke alle former for bevægelsessyge og kvalme uden at have nogle af de bivirkninger som man kan få af piller og andet medicin.

Sea Band er i princippet "bare" et bredt elastikarmbånd med en kugle i den ene side som så (når den er sat rigtigt) trykker på et punkt ligesom akupunktur og man får derved ikke kvalme. Og bare rolig, der er ikke nogle nåle involveret! Kun en lille kugle af plastic. Og mere er der faktisk ikke til det. Man skal ikke sidde i en bestemt stilling, den fylder utroligt lidt så den kan sagtens være i ens taske og de er meget lette at tage på. 

Jeg var personlig lidt skeptisk i starten, men valgte at prøve det alligevel da de kun kostede 125 kr. Og for mig der virker det! Jeg ved ikke om det er indbilsk fordi jeg ved a det brude virke eller om det rent faktisk virker, men for at være helt ærlig så er jeg ligeglad. Så hvis nogle af jer ligesom mig let for f.eks. køresyge synes jeg at I skulle tage at prøve. 

Hvis I gerne vil høre mere om det kan I enten tage et smut hen på det nærmeste apotek eller gå ind på Sea Bands hjemmeside ved at klikke her.

1 kommentar:

  1. hej Lærke
    Dejligt at læse at sea band virker. Håber at I har det godt og nyder rejsen. Det var meget dårlig forbindelse på skype igår, men kunne forstå at I tager ind til Kathrines bekendte. Vi glæder os til at høre nyt og håber at internettet er bedre der. Det mente Kathrines mor. Knus herfra mor.

    SvarSlet