mandag den 14. maj 2012

Dark Shadows

I går var jeg som sagt inde og se "Dark Shadows" med 2 veninder og jeg ville lige fortælle jer hvad jeg synes om den. Men før jeg begynder vil jeg lige fortælle at jeg er en stor fan af Tim Burton og synes generelt at Johnny Depp er en fantastisk skuespiller, så det er nok et lille bias ;D.

Filmen handler om Barnabas Collins (en respekteret forretningsmand) som er blevet vampyr fordi han kom på tværs af en jaloux heks. Efter næsten 200 år er han kommet fri fra den metalkiste som landsbysbeboerne begravet ham i og er nu havnet i nok den mærkeligste tidsperiode i menneskets historie, nemlig 1970'erne.
Filmen er ret godt lavet  - specielt detaljerne rundt omkring byen (Collinsport) og i familiehuset Collinswood. Selve historien med en en ny vågnet vampyr der har været fanget i X antal år er selvfølgelig ret kendt, men Tim Burton formår at gøre plottet interessant med (nogle gange) lidt platte humor og den yderst malplaceret Barnabas.
Dette gør også at filmen er lidt svær at tage filmen seriøst (også drabscenerne), da Johnny Depp på en eller anden måde præsterer at gøre dem underholdene. Siden filmen er bygget på en TV-serie ved samme navn (som kørte fra 1966-1971), er den heller ikke så dybsindig som den kunne have været, men det ser man let igennem fingrene med, da filmen ikke kræver nogle dybe overvejelser, men bare at man skal følge med.

Så hvis du gerne vil se en film der er fyldt med blod, så er "Dark Shadows" nok ikke lige filmen som står først i rækken, men hvis du derimod gerne vil se en humoristisk vampyrfilm uden at den bliver for "barnlig", skulle du måske overveje at se den :)

Den går i Megascope (Horsens) i hvert flad til onsdag den 23. maj mellem kl. 20.45 og 21.00. I kan bestille biletter og se traileren hvis I følger linket: http://megascope.dk/?f=7938.

Jeg håber meget at jeg kan få tid i den her uge til at komme ind og se "Avengers", da jeg har hørt fra mange at den skulle være rigtig god :) Så hvis vampyrer ikke lige er jer, så ta' kæresten/veninden/broren/søsteren under armen og smut ind og se den :D

Fortsat go' mandag! :D

Ingen kommentarer:

Send en kommentar