lørdag den 19. maj 2012

The Avengers

Jeg har været i biografen (igen) i dag sammen med en veninde, hvilket betød at jeg ENDELIG fik set mine elskede superhelte i "The Avengers"!

Filmen er bygget på tegneserien af sammen navn som blev udgivet engang i 1960'erne. Så vidt jeg ved så er selve filmen bygget på det første kamp i selve serie, men den skulle vist være moderniseret lidt mht. hvad der sker og hvor det sker, da den originale historie er fra, ja, 1960'erne. Og derfor ikke er helt så sci-fi som filmen, hvilket jo giver meget mening.
Før jeg skrive hvad jeg synes om filmen skal I lige advares at jeg er en KÆMPE fan af superheltefilm og jeg EEELSKEEER Robert Downey Jr., Tom Hiddleston og Chris Hemsworth!! Så det er muligvis et bias! :p

Nå, men "The Avengers" var VIRKELIG god! :D Grafikken var fantastisk og selve historien er ret gennemtænkt (men min veninde havde lidt svært ved at følge med i starten, da hun hverken har set "Captain America", "Thor" eller "Iron Man 2", men hun fangede hurtigt de vigtigste ting om personerne).

De har også fået heltenes personligheder godt med lige fra Tony Starks sarkasme til Thors lidt gammeldags syn på verdenen og dens mennesker. Disse modsætninger giver også filmen en del humor, da de forskellige superhelte er meget forskellige og disse forskelligheder giver en del spændinger og kække bemærkninger.

Og i tilfælde af at I ikke ved det så har Cobie Smulders (hende der Robin fra "How I Met Your Mother") en større birolle i den! Og jeg synes i hvert fald at rolle klæ'r hende godt :)

Og hvis I nu sidder og tænker "Ej, den film vil jeg også se!! :D" så kan I stadig nå at se den i Megascope. Den kører i hvert fald indtil den 30. maj i 2D kl. 15.45 alle dage (I kan bestille billetter her: http://megascope.dk/?f=7570) og i 3D også indtil 30. maj kl. 20.15/20.30 alle dage (I kan bestille billetterne til 3D her: http://megascope.dk/?f=8216). Det skal lige siges at filmen er en helaftensfilm og derfor er lidt længere end 'normale' film, men det er jo ikke ligefrem noget som er dårligt! ;)

Go' lørdag! :D

Ingen kommentarer:

Send en kommentar