tirsdag den 21. august 2012

Abraham Lincoln: Vampire Hunter

Da jeg rejser den 23. august, havde min bror og jeg bestemt at vi ville tage en tur i biografen, så vi kunne tilbringe lidt tid sammen før jeg rejser.

Vi havde lidt svært ved at bestemme os for hvad vi ville se (da han ikke er særlig vild med vampyrfilm), men til sidst gav han sig og vi kom ind og se "Abraham Lincoln: Vampire Hunter", som jeg ville.
Filmen er bygget på Seth Grahame-Smiths roman af samme navn og hvis I synes at det lyder interessant kan i finde mere information omkring bogen her.

Det følgende er en korte udgave af filmplottet: Præsident Lincolns mor bliver dræbt af et overnaturligt væsen, hvilket starter hans kamp mod vampyrerne og deres hjælpere En ny og intens version af den mørke og blodtørstige lærdom om vampyreren. Det er fortællingen om en af Amerikas mest elskede præsidenter og hans hemmelige liv… som historiens største vampyrjæger. Kilde: filmkompaniet.

Personligt synes jeg at filmen var rigtig god, dog er det et lille bias at jeg er helt pjattet med vampyrer, men min bror synes også at den var værd at se så der må da være noget om det.

SPOILERS   SPOILERS   SPOILERS   SPOILERS   SPOILERS   SPOILERS
Nogle af de ting jeg synes gør filmen "Abraham Lincoln: Vampire Hunter" rigtig god er at de har været en smule originale ved vampyrerne (de er stadig blod drikkende monstre), men deres ansigt ændre udseende (ligesom vampyrerne i Buffy) til noget mere monster-agtigt, hvilket I kan se her. Dertil har vampyrerne også specielle "talenter", som ikke er normale for dem i andre film/bøger.
Kampscenerne er også lavet rimelig godt og der er en masse detajler (som jeg ikke vil komme ind på her) der gør filmen god.
SPOILERS SPOILERS SPOILERS SPOILERS SPOILERS SPOILERS

Desværre er 3D effekterne ikke særlig god, hvilket er lidt træls når man både skal betale ekstra og sidde med nogle irriterende briller på gennem hele filmen. Derfor synes jeg at hvis I har mulighed for at se den i 2D, skal I gør det.

Og så lige noget min bror og jeg bemærkede, da vi så filmen. De har brugt nogle af de sammen kulisser som i "The Patriot" og "Interview With The Vampire".

Hvis I godt kunne tænke jeg at se den, kører den i Megascope (Horsens) indtil den 29. august og den er desværre kun i 3D. Billetter kan bestilles her.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar