torsdag den 11. oktober 2012

Queenstown

Da vi kørte mod Queenstown kom vi forbi stedet hvor bungyjump stammer fra. Hverken Kathrine eller jeg skulle prøve at hoppe fra en 43 meter høj bro og håbe på at elastikken holder, men det var ikke alle der havde det på samme måde som os. Så jeg fik nogle billeder af et hop fra udkigsstedet.


Things to do in Queenstown:
Gondolerne: tjek
I går tog vi gondolerne op på bjerget der ligger ved siden af Queenstown. Vi havde ikke rigtig hørt så meget om det fra de lokale eller fra rejsebøgerne, men vi ville gerne se hvad der var deroppe og kunne nyde udsigten. Og det var noget af en! Men det var dog ikke den eneste grund til at vi er glade for at vi kom derop for på toppen af bjerget har de noget der hedder Luge (se næste).

Luge: tjek
Kort forklaret kører man på en bobslæde med hjul og virkende bremser ned af en bane med skarpe sving og for at sige det pænt: det var skide sjovt! Jeg kunne simpelthen ikke holde op med at grine! Kathrine og jeg blev også enige om at dette skulle indføres på Himmelbjerget for så ville der rent faktisk være noget spændende der og folk ville tage derhen af lyst og ikke gennem tvang.
Kathrine har lagt nogle links op på hendes facebook side hvor man kan se billederne. Ellers kan I trykke på de følgende links: Billede 1Billede 2 og Billede 3.

Jetboat: tjek
I dag prøvede vi så at sejle i Jetboat og ikke en langsom en af slagsen. Den kunne sejle 80 knob (hvilket næsten er 150 km/t), lave 360 graders spins og sejle selvom dee kun var 10 centimeters vand. Og spins var noget vores kaptain godt kunne lide at lave, så dem vi vi en masse af - både i stærk strøm og på dybt vand.

Fergburger: tjek
Fergburger en en resturant der ligger inde i Queenstowns centrum. Vi havde fået at vide fra stort set alle der har været i Queenstown at der skulle man have en Fergburger. Og det gjorde vi så! Og Oh My God! Det var nok en af de bedste burgere jeg nogensinde har fået i mit liv! Det er ikke noget under at der der en mange mennesker derinde. 
Så jeg har ikke noget imod hvis vi spiser derinde en gang mere eller to. Men nu må vi se hvad det bliver til. 

YHA Lakefronts udsigt fra fortovet.
Stort set alle hotellerne har haft en ligende udsigt, så det er ikke helt slemt. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar